Friday, June 19, 2009

Jgn sempitkan ruang itu

kata org, hidup perlu berdikari. berdiri atas kaki sendiri. cukup la utk berikan kekuatan hati bila kau kecewa dgn pasangan kau.. dgn teman2 kau.

kata org juga, jgn terlalu bergantung kepada pasangan. kelak kau akan merana dan terpaksa merangkak sorang2 kerna tak penah melakukan pekerjaan seorang diri.

keluar dr tempurung itu.
keluar dr kantung itu.

itu nasihat aku.

tapi..
sudi aku ingatkan, sikap terlalu berdikari juga akan menyusahkan kamu.

aku seorang yg sgt2 susah utk menukar penampilan seperti yg kamu mahukan. aku seorang yg sgt2 sukar utk mengikut telunjuk org. tapi aku tak maksudkan aku sukar dibimbing. aku akan jadi sgt2 mudah didekati jika kamu tahu cara ku. aku tak suka didesak. aku tak suka dgn kesombongan. aku tak suka org yg poyo dgn keagamaan. kononnya kamu paling alim disisiku. tapi bagi aku, kamu hanya mempergunakan agama sendiri.

Nota : aku jugak tidak sealim kamu. aku jahil segala.

kata org, kamu baik. aku akan rugi jika tak menerima kamu sbg suami. atas aturan ibu saudaraku, kita berkenalan. seawal lagi ibu bapa aku tidak menerima kehadiran kamu, hanya aku memberontak ibu bapa sendiri kerna aku tidak kenal kamu. cuba mempertahankan kamu. tapi sekarang, aku akui. penglihatan org tua lebih berpengalaman. ketidakselesaan ketika bersama kamu buat hati aku mati. dah seminggu aku berdiam diri. kamu pula, hanya ingin aku berubah menuruti kehendak kamu, walaupun sms mu langsung tak aku balas. pentingnya diri kamu tanpa hiraukan kemelut hati aku. tahu apa aku kata pada diriku? 'pergi mampus sama kau'.

aku punya keselesaan sendiri
aku punya hobi sendiri
aku punya siri tv kesukaan sendiri
aku punya segala kesukaan yg langsung aku tak suka diperlekeh oleh org lain

hidup perlu keseimbangan. jgn terlalu fokus pada agama sehingga kamu terlupa utk membaiki cara kamu bersahabat.

sebenarnya, sgt mudah utk mendekati aku. bila aku cakap aku perlukan masa, hanya biarkan aku sendiri. jgn call atau sms dlm masa tersebut. tapi sygnya, kamu beri aku sms berangkai yg bagi aku, memerli diri aku. adakah kamu rasa cara kamu akan buat aku lebih syg kamu? oppsss.. sebenarnya tiada sikit perasaan utk kamu. bukan cinta apatah lagi syg. semakin aku dpt sms tersebut, semakin aku rasa jelik dan rimas.

cukup! setakat ini saja.

No comments: